tisdag 22 februari 2011

Is i skägget

I Söndags var det dags för ett långt, segt och hårt långpass. Målet med passet var att få Is i skägget! Jag tar på mig mina skidor och drar som vanligt iväg i ett fruktansvärt tempo. Mina kompanjoner för dagen blir David och Bengt. Andra målet med passet var att försöka åka på alla spår i I2 området vilket jag nästan lyckades uppnå. Det gör inget att jag inte riktigt lyckades med mål 2, det får jag helt enkelt ta och uppfylla en annan dag. Det viktiga denna dag var som sagt Is i skägget.

Baktanken med Is i skägget är att Wassberg den legendariske hade Is i skägget och han var under sin tid en mycket bra skidåkare. Så is i skägget är alltså lika med en grymt bra skidåkare. Efter halva passet så får jag kommentaren: Johan du har is i skägget! Jag känner på en gång att jag förvandlas (likt hulken gör) fast till Wassberg och blir oslagbar resten av passet.














over and out

2 kommentarer:

  1. Oslagbar? Jag vann ju spurten!

    SvaraRadera
  2. Äh det räknas inte jag hade ju en 5 kg termos i fram fickan =)

    SvaraRadera